پروژه تاثیر شبکه های اجتماعی بر آموزش الکترونیک
با ظهور شبکههای اجتماعی مجازی، روابط انسانها در اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است. رسانههای اجتماعی اشکال دیگر ارتباطات کامپیوتر محور را با یکدیگر ادغام کرده و به تبع آن چشم انداز رسانهها، شیوههای تعامل افراد و تأمین نیازهای کاربران را دگرگون ساختهاند. امروزه شمار کثیری از کاربران با اهداف مختلف در شبکههای اجتماعی مجازی عضو شده و به فعالیتهای گوناگون میپردازند. با توجه به افزایش تصاعدی کاربران شبکههای اجتماعی و کارکردهای آن نمی توان از تاثیر این شبکهها غافل ماند. یکی از ویژگیهای مهم شبکههای اجتماعی در این است که به مکانی برای اشتراک گذاری دانش تبدیل شدهاند. تنوع کاربران و دانش به اشتراک گذاشته شده در شبکههای اجتماعی بسیار زیاد بوده، از این رو می توان به اهمیت و ضرورت این شبکهها به عنوان ابزاری در جهت بهبود آموزش و یادگیری توجه نمود. اهمیت موضوع، زمانی بیشتر میشود که بدانیم درصد عظیمی از مخاطبان این رسانهها را جوانان تشکیل میدهند که از نظر توسعه، مهمترین سرمایه انسانی هر کشور تلقی میشوند. زمینهها و بسترها و فرصتهایی که شبکههای اجتماعی مجازی در عرصه آموزش و یادگیری برای کاربران مهیا کرده است با نگاهی به نتایج پژوهشهای انجام شده مورد واکاوی قرار خواهد گرفت. در اين مقاله، در ابتدا معرفي مختصري از يادگيري الكترونيكي صـورت گرفته وضعيت فعلي يادگيري الكترونيكي در ايران و جهان تبيين شد و ويژگيها و اهداف بكارگيري آن مورد بررسـي قـرار گرفت. فعاليـتهاي صورت گرفته در ايران و كل جهان حـاكي از پيشـرفت روزافـزون حوزه يادگيري الكترونيكي دارد. سپس به صورت مختصر درمورد سيستم هاي مديريت يادگيري (lms) ويژگي ها و كاركاردهاي آنها بحث شده و تعدادي از lms هاي مطرح و رايج موجود در جهان معرفـي شـدند.
شما عزیزان می توانید فصل اول این پروژه را به صورت رایگان از این لینک دریافت نمایید و در صورت رضایت موضوعی آن را خریداری نمایید.
:: برچسبها:
فضای مجازی، آموزش، شبکههای اجتماعی، آموزش از راه دور، آموزش مبتنی بر شبکه، آموزش مجازی و شبکههای اجتماعی ,
پایان نامه فضای مجازی ,
پایان نامه رایگان آموزش فضای مجازی ,
پایان نامه آموزش از راه دور ,
پایان نامه رایگان اموزش به وسیله فضای مجازی ,
آموزش مبتنی بر شبکه، ,
آموزش مجازی و شبکههای اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0